Dofinansowanie do sprzętu rehabilitacyjnego dla instytucji prowadzących działalność na rzecz rehabilitacji osób niepełnosprawnych

6 listopada 2024

Sprzęt rehabilitacyjny to sprzęt niezbędny do prowadzenia zajęć rehabilitacyjnych mający za zadanie osiągnięcie przy aktywnym uczestnictwie osoby niepełnosprawnej możliwie najwyższego poziomu jej funkcjonowania, jakości życia i integracji społecznej.

O dofinansowanie zaopatrzenia w sprzęt rehabilitacyjny dla instytucji mogą ubiegać się osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, osoby prawne i jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej, jeżeli spełnią m. in. następujące warunki:

  1. Prowadzą działalność na rzecz osób niepełnosprawnych przez okres co najmniej 2 lat przed dniem złożenia wniosku,
  2. Udokumentują posiadanie środków własnych lub pozyskanych z innych źródeł na sfinansowanie przedsięwzięcia w  wysokości nieobjętej dofinansowaniem ze środków PFRON

Wysokość dofinansowania w sprzęt rehabilitacyjny wynosi do 80 % kosztów tego sprzętu, nie więcej jednak niż do wysokości pięciokrotnego przeciętnego wynagrodzenia.

Wniosek należy wypełnić i złożyć poprzez elektroniczny System Obsługi Wsparcia (SOW) w terminie do 30 listopada roku poprzedzającego realizację zadania.

Do wniosku należy dołączyć:

1. Aktualny wypis z rejestru sądowego lub wypis z ewidencji działalności gospodarczej (ważny 3 miesiące),
2. Statut/ regulamin (zawierający informacje o działalności związanej z rehabilitacją osób niepełnosprawnych),
3. Kopia decyzji o nadaniu numeru REGON i NIP
4. Dokument/y potwierdzający/e prowadzenie działalności związanej z rehabilitacją osób niepełnosprawnych przez okres, co najmniej 2 lat przed dniem złożenia wniosku oraz opis tych działań zawierający m. in. cel działania, teren działalności, liczba osób objętych działalnością rehabilitacyjną, charakterystyka działalności prowadzonej na rzecz osób niepełnosprawnych; (załącznik nr 2),
5. Aktualny tytuł prawny do lokalu w którym prowadzona jest działalność na rzecz osób niepełnosprawnych,
6. Udokumentowanie informacji dotyczącej zatrudnienia fachowej kadry posiadającej kwalifikacje niezbędne do realizacji zadania,
7. Oświadczenie / zaświadczenie o posiadaniu środków własnych lub pozyskanych z innych źródeł na sfinansowanie przedsięwzięcia w wysokości nieobjętej dofinansowaniem,
8. Zaświadczenie o posiadaniu konta bankowego wraz z informacjami o ewentualnych obciążeniach (z banku),
9. Sposób reprezentowania (pełnomocnictwo/a),
10. Oświadczenie o zapoznaniu się z Klauzulą Informacyjną RODO Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Brzozowie
11. Oferta cenowa od sprzedawcy na planowany zakup urządzenia (faktura PRO FORMA)
12. Oświadczenie, o nieposiadaniu wymagalnych zobowiązań wobec Funduszu oraz, że żadna z wcześniejszych umów nie została rozwiązana z przyczyn leżących po stronie Wnioskodawcy (załącznik nr 1)
13. Inne dokumenty w zależności od formy prowadzenia działalności.
W przypadku Wnioskodawcy prowadzącego działalność gospodarczą:
1. Zaświadczenie o pomocy de minimis otrzymanej o okresie obejmującym bieżący rok kalendarzowy oraz dwa poprzedzające go lata kalendarzowe albo oświadczenie o niekorzystaniu z pomocy de minimis w tym okresie
2. Informacje o każdej pomocy innej niż de minimis, jaką otrzymał w odniesieniu do tych samych kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą oraz na dany projekt inwestycyjny, z którym jest związana pomoc de minimis
3. Oświadczenie, że wnioskodawca nie jest przedsiębiorcą znajdującym się w trudnej sytuacji ekonomicznej, według kryteriów określonych w przepisach prawa Unii Europejskiej dotyczących udzielania pomocy

W przypadku, gdy Wnioskodawca jest pracodawcą prowadzącym zakład pracy chronionej:
1. Potwierdzona kopia decyzji w sprawie przyznania statutu zakładu pracy chronionej
2. Informacja o wysokości oraz sposobie wykorzystania środków zakładowego funduszu rehabilitacji osób niepełnosprawnych za okres trzech miesięcy przed datą złożenia wniosku.
3. Zaświadczenia o pomocy de minimis otrzymanej w okresie obejmującym bieżący rok kalendarzowy oraz dwa poprzedzające go lata kalendarzowe albo oświadczenie o niekorzystaniu z pomocy de minimis w tym okresie
4. Informacje o każdej pomocy innej niż de minimis, jaką otrzymał w odniesieniu do tych samych kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą oraz na dany projekt inwestycyjny, z którym jest związana pomoc de minimis.

Informacja dodatkowa - dokumenty należy dołączyć do wniosku w formie:
1. Skanu - w przypadku składania wniosku drogą elektroniczną w systemie SOW
2. Kopii dokumentów które powinny być potwierdzone za zgodność z oryginałem, podpisane przez Wnioskodawcę lub osobę upoważnioną oraz mieć ponumerowane strony; z wyjątkiem oświadczeń które należy dołączyć w oryginale – w przypadku składania wniosku tradycyjnie

Powrót do listy aktualności

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
ul. Kościuszki 10 55-100 Trzebnica
 
tel. 71 387-05-96 tel. 71 387-06-70
 
Kontakt SMS dla Osób Niesłyszących:
509-499-809
 
pcpr@pcpr.trzebnica.pl
Link do platformy epuap
homechevron-left linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram Skip to content